Velký servis

Nejdůležitější servis jízdního kola

Shrnuli jsme fakta o tomto nejčastějším servisu jízdních kol prováděném v naší dílně.

Velký servis ZAHRNUJE

  • Celková prohlídka kola jako celku. Dotažení všech spojů. Klademe důraz na kontrolu poškození, opotřebení pevných částí, jako je rám, ráfky, představec, sedlovka, řízení apod. Pro dotažení spojů používáme, tam kde je to třeba, momentový klíč.
  • Centrování kol v centrovací vidlici, výměna vadných drátů, niplů. Měření rovnoměrnosti napnutí výpletu profesionálním tenziometrem
  • Servis nábojů - rozebrání nábojů kol, vyčištění, výměna vazelíny a pokud je třeba tak i výměna kuliček, konusů, přelisování ložisek. Seřízení vůlí. Používáme originální SHIMANO konusy, v případě ložisek používáme výhradně kvalitní produkty NSK, SKF apod..Používáme profi sady pro vylisování a zpětného naražení ložisek.
  • Servis středového složení - vyčištění, promazání, seřízení. 
  • Servis hlavového složení - vyčištění, promazání, výměna ložisek hlavového složení, případně přelisování kompletu hlavového složení. Oba typy. A-Head i závitové.
  • Servis vidlice, tlumiče - vyčištění kluzáků, promazání stíracích kroužků. Nahuštění na požadovaný tlak. Celková kontrola soustavy
  • Promazání řadících, brzdových bowdenů popř.výměna kompletních kabeláží. Zde pracujeme s kvalitními bovdeny, koncovkami Alligator a výhradně nerezovými lanky.
  • Seřízení brzd - hydraulické brzdy - Promazání pístků, vyčištění, seřízení, případně výměna brzdových destiček. Ofrézování uložení brzdy na rámu, vidlici. Odvzdušnění na páce. Celkové seřízení.
  • Seřízení brzd - ráfkové brzdy - Promazání čepů brzdy, vyčištění, seřízení popř.  výměna brzdových špalků. Promazání bovdenů, případně výměna kabeláží. Celkové seřízení.
  • Seřízení řazení - srovnání patky rámu, vyčištění, promazání, seřízení obou typů měničů. Promazání bovdenů, případně výměna kabeláží. Vyčištění, promazání, případně výměna řetězu.
  • Velký servis zahrnuje také výměnu všech nutných částí vedoucích k bezvadnému chodu kola jako celku. Typicky jsou to, destičky, špalky, kabeláže, řetěz, pneumatiky, madla apod...
  • Doporučujeme 1 x za sezonu, bez ohledu na počet ujetých km.

Velký servis NEZAHRNUJE - placeno navíc jako samostatná položka

  • Přepletení kola - výměna náboje, ráfku, nebo komplet zapletení nového kola
  • Generální servis, repas vidlice, servis tlumiče - výměna náplní, těsnění, stíracích kroužků - doporučeno po 200 hod. intenzivní zátěže v terénu
  • Generální servis hydraulických brzd - výměna kapaliny, promazání pístků, odvzdušnění - doporučeno 1x za dva roky intenzivní zátěže v terénu, případně při častém používání v mokrých podmínkách
  • Výměnu středu - výměna klasického zapouzdřeného středu se 4-hranem, monoblok našroubovaný do rámu. Úprava rámu pomocí závitníku, zafrézovaní dosadacích ploch
  • Servis ořechu
  • Výměnu ložisek zadní stavby
Odeslat článek známému   Vytisknout